søndag 11. juli 2010

Snart ferie

Nå er det ikke lenge igjen til også jeg skal ha ferie og jeg kan ikke få sagt hvor deilig det skal bli! Jeg gleder meg som en unge til å sette meg i bilen å kjøre sørover mot (forhåpentligvis) sol og varme!
De siste årene har jeg hatt store ambisjoner om å lage feriebok, noe som har resultert i mange lekre notisbøker, sørgelig tomme for både ord, bilder og minner. Men i år har jeg et håp! Jeg fant nemlig denne ideen i InkyWings bloggen. Slik ser min feriebok ut foreløpig:



Tanken er altså at jeg lager ferdig boken før jeg reiser. På turen kan jeg da bare skrive dagens hendelser rett inn i boka. Jeg vil også lage sider med lommer til å samle kvitteringer, billetter, brosjyrer og andre ting i.
"Boken" er en A5 ringperm, slik at når jeg (en vakker dag) får printet bildene, kan jeg lage nye sider å sette de inn i permen, uten å måtte lage et helt nytt album! Jeg syns ideen er genial, men funker det??

************
My vacation is coming up soon and I can't say how wonderful it's gonna be. I'm so looking forward to getting in the car and drive south towards (hopefully) sun and warmth! The last few years I've had great plans about making a vacation book, which so far has resulted in numerous fancy notebooks, sadly free from both words, pictures and memories. But I have a hope this year. You see, I found this idea in the InkyWings blog. This is how my vacation book looks for now. The idea is that I make the book before I go. Then on the trip I can just write down the events straight into the book. I'll also make pages with pockets where I can keep reciepts, tickets, flyers and other stuff. The "book" is an A5 binder, so that when I (some day) print the pictures, I can make new pages and put in the binder without having to make a whole new album! I think the idea is brilliant, but will it work??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...