tirsdag 22. november 2011

Purple christmas

At jeg har lilladilla er ingen hemmelighet, så når scrapping.no annonserte "lilla jul" som tema i syvende runde i Kort-O-Mania, var ikke utfordringen for meg å lage julekortet lilla, men å begrense meg til bare èn ide! Resultatet ble et kort jeg tror kommer til å stå øverst på lista over mine egne favorittkort i år. Jeg ble fornøyd med resultatet, det var utrolig gøy å lage OG det er LILLA! Hva mer kan man forlange av et favorittkort!? *lol* 

Moroa mi skritt for skritt: Jeg begynte med å stanse ut store snøkrystaller med Sizzlits dies. Disse la jeg på hvit hobbykartong og sprayet over med Glimmermist. Det tok ganske mange forsøk for å få det som jeg ville, for Glimmermisten er veldig våt, og snøkrystallene ville ikke ligge stille lenge nok til at misten fikk tørke rundt dem. Men med litt hjelp av varmepistolen fikk jeg til slutt et brukbart resultat. Så stemplet jeg over noen snøkrystaller med Distress Ink Dusty Courdroy. Deretter noen flere snøkrystaller med embossing ink og embosset dem med lilla glitrende embossingpulver. Svampet kantene, monterte det hele på sølv(!!) kartong og toppet med lilla bling. Tekstplaten fikk en runde Glimmermist før jeg stemplet teksten i Dusty Courdroy og clear embosset denne. Så svampet jeg embossing ink rundt kanten og embosset med sølvpulver. En liten sløyfe med glitrende snøkrystall-brad og dett var dett!

I'm entering this for the challenge at Crafty Catz - Snowflakes.
************
My purple passion is no secret, so when Scrapping.no announced the theme "purple christmas" for the 7th round in Kort-O-Mania, the challenge for me wasn't to make the christmas card purple, but to limit the ideas to only one! The result is a card I think is gonna be on top of my own favourite cards this year. I was happy with the result, it was heaps of fun to make AND it's PURPLE! What else can you expect from a favourite card!? *lol*
My fun step by step: I started by diecutting some big snowflakes with Sizzlits dies. I put these on white cardstock and sprayed with Glimmermist. It took a few tries to get it the way I wanted, cuz the Glimmermist was really wet and the snowflakes wouldn't lie still long enough for the mist to dry around them. But with a little help from my heat gun I finally got a useful result. Then I stamped on some snowflakes with Distress Ink Dusty Courdroy. Then a few more snowflakes with embossing ink and heat embossed them with purple sparkly embossing powder. I spunged the edges, mounted it on silver(!!) cardstock and topped it off with purple bling. The sentiment panel got a round of Glimmermist before I stamped the sentiment in Dusty Courdroy and clear embossed it. Then I spunged embossing ink around the edge and heat embossed it in silver. A tiny bow with a sparkly snowflake-brad and that's that!
Supplies:
Paper: Bazzill Cardstock, silver and white cardstock
Stamps: Snowflakes (Ladybug and friends, Imaginisce), Sentiment (North Star Stamps)
Ink: Distress Ink -Dusty Courdroy, Distress Embossing Ink
Accessories: Glimmermist - Purple Rock (Tattered Angels), embossing powder - Clear (Ranger) - Purple Orchid (Inkido) - Silver (Ranger), snowflake dies (Sizzlits), bling (Storyteller), ribbon (Inkido), Snowflake brad (unknown).

3 kommentarer:

  1. Oh my word what an adorable creation the I love the design and layout and fabulous colour theme too...

    Thank you so much for joining us at Crafty Catz Snowflakes Challenge I hope you can join us again next week

    Have a lovely day,
    Good Luck with the challenge,
    Hugs Bridget Crafty Catz DT :-)x

    SvarSlett
  2. Thanks for sharing this gorgeous card with us at CraftyCatz this week.xx

    SvarSlett
  3. Lekkert lekkert lekkert!
    Høres ut som en hel liten jobb...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...