fredag 2. desember 2011

Testing Techniques...again

Etter siste store shoppingrunde har jeg fått så mye gøy å leke meg med at jeg ikke vet hvilken ende jeg skal begynne i! Denne gangen har jeg lekt meg med crackle paint, glimmermist og stickles.

Oppgaven i Kort-o-Mania runde 9, var å lage et kort helt uten stempeltrykk. Ingen stor utfordring, egentlig, siden jeg stort sett begrenser meg til et tekststempel, så dette ble resultatet:

Snøkrystallen er en chipboard figur jeg fikk i en candy for lenge siden, tror jeg. Denne fikk et lag med crackle paint først. Så dryppet jeg glimmermist over, ved at jeg skrudde toppen av flaska og strøk over snøkrystallen. Dette var en litt merkelig greie, for jeg trodde egentlig at det ville bli dråpemerker ved å gjøre det på den måten, men misten trakk inn i chipboardet med en gang og fløt ut som om det var vannmaling på akvarellpapir. Men jeg syns resultatet ble greit, så jeg lot det være og fortsatte med å smøre et lag stickles over. Det hele så veldig snøkrystall-aktig ut, syns jeg. Det ble i alle fall bra nok til at jeg sanket en liten andel stemmer. Alltid like hyggelig det! :)

************
After my last shopping spree I've got so many new "toys" that I don't know where to begin! This time I've been playing around with crackle paint, glimmermist and stickles. The challenge for Kort-o-Mania round 9 was to make a card without any stamps. No biggie really, since I usually limit myself to a sentiment stamp, so this was the result.
The snowflake is chipboard that I got in a blog candy a long time ago, I think. It got a dab of crackle paint first. Then I dripped glimmermist over by removing the top of the bottle and stroke it over the snowflake. This was a curious thing, because I thought that it would be drops of colour by doing it that way, but the mist drew into the chipboard like watercolor on aquarelle paper. But I thought it turned out ok, so I left it like that and went on with brushing stickles over it. It all looked really "snowflake-ish", I thought. At least good enough to get me a fair share of votes. And that's always nice! :)
Supplies:
Paper: Bazzill cardstock, Vibeke Spigseth - Snøballkrig and an unknown piece of scrap paper.
Ink: Distress Ink - Weathered Wood
Accessories: Chipboard snowflake (from my stash), Crackle Paint - Picket Fence (Ranger), Glimmermist - Turqoise Blue (Tattered Angels), crystals (Storyteller), Stickles, Thickers.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...