lørdag 4. februar 2012

More fun

Den siste uka har vært vanskelig, siden en kranglete rygg har gjort det nærmest umulig for meg å sitte, men med litt medisinering og en sterk vilje har jeg likevel kost meg litt på lekerommet. Og for en gangs skyld kan jeg si at jeg er tidlig ute med noe! (Så snakker vi ikke om alt det jeg skulle ha gjort før jeg begynte på dette kortet.)
Når jeg så skissen hos Papirdokkene, fikk jeg umiddelbart ideer om hvordan jeg kunne løse den og bursdagskort til min niese var et naturlig valg til dette kortet.
*The past week has been difficult for me since my back has been acting up and made it almost impossible for me to sit, but with some medication and a strong will I still managed to enjoy myself in my playroom. And for once I can say that I'm early with something! (And we don't speak of all the things I should have done before I started this card.)
When I saw the sketch at Papirdokkene I immediately got some ideas of how to solve it and a birthday card for my niece was a natural choice for this card.*


Jeg tok utgangspunkt i et ark fra Poppy Design (Vibeke Spigseth), som har noen helt duse, turkise striper i seg og dusjet lett med Glimmermist Turquoise Blue. Ringene er "stemplet" med et stort glass dyppet i Glimmermist. 
*I started out with a design paper from Poppy Design (Vibeke Spigseth) that has some vague stripes of turquoise in them, and sprayed lightly with Turquoise Blue Glimmermist. The circles are "stamped" with a large glass dipped in Glimmermist.*

Nærbilde av min hjemmelagde washitape! På Pinterest fant jeg link til en tutorial om hvordan lage sin egen washi tape og silkepapiret fra min siste shoppingtur hos Verve, var perfekt til dette formålet. Sommerfuglen har også fått et par dusjer med samme Glimmermist og noen detaljer med Glossy Accent. Dessverre vises ikke det spesielt godt på bildet.
*Closeup of my homemade washi tape! At Pinterest I found a link for a tutorial on how to make your own washi tape and the tissue paper from my latest shopping spree at Verve was perfect for the occasion. The butterfly also got a few sprays of the same Glimmermist and som highlights with Glossy Accent.Unfortunately it doesn't show very well in this photo.*

 Den hvite sirkelen under tallene har jeg malt med Gesso. Tallene er vinyl Thickers.
*I painted the white circle under the numbers with Gesso. The numbers are vinyl thickers.*

Jeg har dessverre ikke vært veldig heldig med bildene denne gangen heller, men her kan man skimte mitt forsøk på å dryppe litt hvitt rundt omkring. Tro det eller ei, men det har jeg aldri prøvd før! Effekten ble veldig stilig, syns jeg, så det blir nok helt sikkert å finne på flere av mine kreasjoner fremover.

*Unfortunately the pics didn't turn out good this time either, but here you can barely see my attempt to drip some white around. Believe it or not, I've never tried that before! I thought the effect was really cool, so it'll probably be found on more of my future creations.*



Challenges:

Supplies:
Paper: Bazzill cardstock, Poppy Design
Ink: Glimmermist - Turquoise Blue (Tattered Angels), Gesso - White (Claudine Hellmuth), Fluid Chalk - Creamy Brown
Other: Martha Stewart Monarch Butterfly Large Punch, crystals - e-line (Prima), recycled tissue paper, Thickers, MiniAlphas

14 kommentarer:

  1. Jeg ser både hvite prikker her og der og litt glossy accents på sommerfuglen, så dette er nok ikke så ille som du skal ha det til!!! Utrolig fint kort, nå er det bare å vente på det neste mesterverket fra din kant, JEG GLEDER MEG!!!!!

    SvarSlett
  2. Dette var et kjempefint kort, og en super løsning på skissa.
    Takk for at du deltar inne hos Papridokkene.

    Klem :o)

    SvarSlett
  3. Stilig kort! Jeg ser at jeg trenger flere ingredienser før jeg lager et "grise-kort". Den glimmermist fargen var kjempefin. Hva heter den??

    SvarSlett
    Svar
    1. Man tager hvad man haver, heter det! ;) Glimmermisten heter Turquoise Blue. :)

      Slett
  4. Great card for our recycling challenge Renate, I love the blues and lovely effects you've created! Thanks for joining us at Cupcake this week ;) Shelly

    SvarSlett
  5. Å - dette var skikkelig lekkert og elegant. Fantastiske farger! Likte dette utrolig godt! Tusen takk for at du deltar hos Do You Stack Up.

    -Wenche

    SvarSlett
  6. Kjempetøft!! Må jo være midt i blinken til en 14-åring med den tøffe stilen :)
    Lekre farger, herlig bruk av mist og en flott tolkning av skissen vår!

    Takk for at du scrapper med Papirdokkene

    SvarSlett
  7. Just beautiful! Thanks for joining us at DYSU this week!

    SvarSlett
  8. Kreativt og lekkert! Takk for ditt bidrag til Trykkpressa hos Ett trykk:)

    SvarSlett
  9. Beautiful and amazing card, Renate. I love your style and this card is just lovely. Thanks for playing along with us at DYSU.

    SvarSlett
  10. Hi Renate, what a gorgeous card. I love the distressed look and your recycled tissue paper looks fantastic. Thanks for joining us at cupcake craft challenge. Hugs, Denise x

    I apologise for my late comment - why not check out our new challenge "red & pink" @ http://cupcakecraftchallenges.blogspot.com/

    SvarSlett
  11. Utrolig kult kort! Likte godt ringene og misten som gjør det enkelte kortet til langt fra kjedelig!

    SvarSlett
  12. Så nydelig kort! Måtte ta meg en tur innom bloggen din nå...ser jo mye av det du lager på Scrapping.no også da.... Kjekt å flølge med på det flotte som kommer fra deg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...