torsdag 31. mai 2012

TO KOM-kort!

Jeg henger litt etter med publisering her, så i dag slår jeg til med hele TO kort jeg laget til de to siste rundene av Kort-O-Mania (KOM) på Scrapping.no. (PUH, dette blir en lang post!)

Dette laget jeg til runde 11, hvor oppgaven var å bruke tråd. I tillegg skulle det være med minst en stjerne og knapp. Jeg må innrømme at jeg syns oppgaven var skreddersydd til meg. Som aktivt medlem av folkeaksjonene "Tråd til folket" og "Knapper til folket" og i tillegg utpreget "stjernefrik", skulle dette være en smal sak, ikke sant? FEIL! Det var utrolig vanskelig, jeg fikk jo bare levere ett bidrag! Det gjorde oppgaven nærmest umulig! Men til slutt fikk jeg bestemt meg for en idè og da ble det dette:

Jeg stanset ut en stjerne i en bit kartong og brukte negativet til motivet mitt. Så festet jeg twine (Divine Twine, Blueberry) på baksiden av stjerna og festet hele greia på en haug med 3D-puter. Teksten (Hero Arts) embosset jeg i hvitt (Zing). Enkelt og effektfullt og det ga meg en tredjeplass i runden. Takk til alle som stemte på meg!

Så til det siste kortet i vårens KOM. Oppgaven var å utfordre seg selv til å lage noe i en stil man ikke har prøvd før, eller farger man ikke er vant med. Eller lage noe som lenge har ligget i bakhodet, men ikke helt fått kommet frem enda. Jeg må innrømme at jeg ikke liker sånne frie oppgaver. Jeg bruker mer enn nok tid på tankeprosessen i forkant til vanlig, og når jeg ikke har noe konkret å forholde meg til, kan det virkelig ta laaaaang tid.  Jeg hadde virkelig ikke aning om hva jeg skulle finne på. Men så kom jeg på at jeg hadde begynt på et prosjekt med transfer-teknikk for lenge siden, som jeg aldri ble helt ferdig med. Transfer-teknikk har jeg aldri brukt på et kort før, så da ble det det jeg leverte.

Kortet skulle være til min svogers bursdag i april, men han ble ikke å feire den da og jeg klarte heller ikke å bli ferdig, så da ble det bare liggende halvferdig her. Nå fikk jeg endelig press på meg til å gjøre det ferdig. Min svoger er stor fan av Frank Sinatra, så jeg fant et bilde på nett, jobbet litt med det i Photoshop og la på en tekst som de fleste Sinatra-fans vil kjenne igjen fra sangen. Det er også det som står på Sinatras gravstein og jeg syns den var veldig passende til en mann som selv føler at han står med mer enn en fot i grava. *lol*
Bildet printet jeg på laserprinter og brukte transfer-teknikk for å overføre den til kartong. Så ble bildet svertet og stemplet etter alle kunstens regler med enorme mengder Distress Ink, litt Archival og en hel haug med ulike stempler. Nesten hele Steampunk-settet fra 7Gypsies og filmstripe fra Vildastamps. Jeg tror også det skal finnes innslag av Kaisercraft og Greeting Farm her og muligens et snev av Dylusions. Ikke godt å si, for jeg gikk virkelig amok her. *lol*
Jeg ble i alle fall godt fornøyd med resultatet, mottaker ble veldig godt fornøyd med resultatet og jammen fikk jeg ikke nok en finaleplass i KOM også. Jeg endte til slutt på en femteplass og er superfornøyd med det! Igjen, tusen takk til alle som har stemt på kortene mine!

2 kommentarer:

  1. HØY wow-faktor på det nederste der. Søkkimponert!
    Du scanne det ikke tilfeldigvis før du ga det ifra dæ?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...