onsdag 19. september 2012

Fortid og nåtid

For ganske nøyaktig tre år siden, satte jeg meg ned og lagde et bursdagskort til ei lita jente som fylte ett år. Jeg klippet og limte og stemplet og var ganske så fornøyd med resultatet. Jeg hadde jo shoppet i to år for nettopp dette, men ennå hadde jeg altså ikke fått til et kort som jeg syns kvalifiserte meg som kortlager. *Almost exactely three years ago I sat down and made a birthday card for a little girl who was one year old. I cut and glued and stamped and was pretty pleased with the result. After all, I had been shopping for two years for this, but I still hadn't made a card that I thought qualified me as a cardmaker.*
 
Slik så det altså ut i 2009. Glansbilde på 3D puter og stoffblomster fra Barnas hus. Jeg kan ikke si at jeg er like fornøyd med det i dag! *This is what it looked like in 2009. Image on 3D pads and fabric flowers from "Barnas hus" I can't say I'm as pleased with it today!*
 
Ett år og nesten 100 kort senere var jeg fullstendig hekta og lageret av stæsj og utstyr hadde vokst betraktelig. Jeg prøvde å bruke masse stæsj, slik jeg så andre gjorde, men klarte ikke helt å bli fortrolig med mange lag og mye pynt. *A year and almost 100 cards later I was completely hooked and my storage of stash and gear had grown significantly.*

I 2011 hadde jeg produsert tett opp mot 200 kort og vært igjennom en aldri så liten identitetskrise rent stilmessig. Clean and Simple ble "min greie" og jeg drev mer med utforsking av teknikker enn tidligere. Chipboard-tallet på dette kortet ble, såvidt jeg husker, fargelagt med Promarker, påført Glossy Accent og strødd glitter på før det tørket. *In 2011 I had made close to 200 cards and been through a minor identity crisis stylewise. Clean And Simple became "my thing" and I was exploring techniques more than ever. The chipboard number on this card was as far as I can recall, colored with Promarker, applied Glossy Accent and sprinkled with glitter before it dried.*

Nå skriver vi 2012, jeg har passert 300 kort og ser med glede at både ferdighetene og fotokunnskapene mine har økt. Jeg ser at jeg skifter stil når det passer meg og føler meg egentlig ganske komfortabel med det meste. Selv om jeg syns det enkle fortsatt er det beste, blir det som oftest både mer tanke og arbeid bak selv et enkelt arbeid nå. *We're now writing 2012 I've exceeded 300 cards and I'm pleased to see that both my cardmaking and photo skills have increased. I notice that I change style whenever it suits me and I feel pretty comfortable with most styles. Even though I still think that the simplest is the best, it's usually more thought and work behind even the simplest work now.*
 
Arkene vet jeg faktisk ikke hvor de kommer fra. De er i alle fall svertet med Fluid Chalk Creamy Brown og sydd i alle kanter. Navnet er stanset ut med TH Typeset alfabet, tag'en er Sizzix Fancy Labels, pyntet med seambinding og knapper fra WOC og twine fra WMS. Chipboard tallet kommer fra lageret mitt og har fått et strøk crackle paint og sverte.Teksten er fra Papirloftet og er kantstemplet med Inkido Stars. *I really don't know where the papers are from. They're inked with Fluid Chalk Creamy Brown and sewn around the edges. The name is die cut with TH Typeset alphabet, the tag is Sizzix Fancy Labels, decorated with seambinding and buttons from WOC and twine from WMS. The chipboard number is from my stash and got a coat of crackle paint and ink. The sentiment is from Papirloftet and stamped around the edges with Inkido Stars.*
 
Dette kortet var mitt bidrag til runde 2 i Kort-O-Mania på scrapping.no, monokromt. Jeg endte til sist på en femteplass i finalen, hvilket jeg må si meg godt fornøyd med. Tusen takk til alle som stemte på meg!
*This was my entry for the second round of Kort-O-Mania at scrapping.no, monochromatic. I ended up fifth in the final, which I have to say I'm very pleased with. Thank you so much to everyone that voted for me!*
 
Med både gode resultater i de to første rundene av KOM, tre års jubileum som kortlager og det at telleren min nærmer seg femsifret, tror jeg det er på tide med litt snacks. Følg med videre! ;-)
*With good results in the first two rounds of KOM, three year anniversary as a cardmaker and the fact that my counter is closing in on five digits, I believe it's about time with some snacks. Stay tuned! ;-) * 
 

8 kommentarer:

  1. Så herlig å se utviklingen av bursdagskortene til Natalie!! Og jeg bare DIGGER det du lagde nå, det er så nydelig og så deg at det er en ære bare å få lov til å se på det!! 300 kort ja, du har lagd flere enn meg hvertfall!! Begynner vel å nærme meg 200 jeg tror jeg...

    SvarSlett
  2. Så gøy å se forskjell på kort til samme jente, håper du tar en slik runde om et år eller to også :) Gratulerer med plasseringen i denne runden, jeg VISSTE at dette var ditt :)En avslørende ting var stjernestemplet. Misunner dere med symaskin litt altså, da jeg skulle prøve meg på min mammas symaskin (ja, med et kort altså) så kom jeg ikke lenger enn å koble i strømmen. Maskina ville ikke starte en gang, så nå må det kjøpes ny før jeg får prøvd meg. Et tegn vil jeg tro *hehe* ;) *bla bla* Jeg skal følge med videre her, det ble lokket med noe :D :D :D

    SvarSlett
  3. Flotte kort. Morsomt å se hvordan kortene dine har utvikklet seg gjennom årene. :)

    SvarSlett
  4. Hvor sjovt at se forandringen gennem bare 3 år. Ja det er en sjov hobby, det er en dyr hobby og der er meget at lære hele tiden - Og det er vel derfor vi skifter stil.
    Jeg synes nu du er sluppet ganske godt fra alle 4 kort, for når man tænker på hvor meget man har anskaffet sig på 3 år er det jo ikke mærkeligt at kortene bliver mere avancerede *GG*
    Længe siden jeg har været her forbi - men jeg har ikke været så god til at være på blogvisit den sidste tid. Jeg satser på det kommer igen.
    Knus

    SvarSlett
  5. Det var herlig å se din utvikling. Blir spennende å se hva de neste 3 årene vil bringe for deg...

    Mvh Skitt

    SvarSlett
  6. Finfint kort til kort-o-mania:)
    God idè til oppsettet,må jeg si:)
    Moro å se "forvandlingen" din:)

    SvarSlett
  7. Gratulerer så mye med jubileum! Utrolig artig å se utviklingen du har hatt!

    SvarSlett
  8. So kjekt å sjå at andre har ein litt forsiktig start óg ;)
    Flotte kort, alle 4 :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...