onsdag 24. oktober 2012

KOM7 - Autumn birthday card

Husk å sjekke ut min giveaway / remember to check out my giveaway!

Noen ganger er det (heldigvis) sånn at en oppgave man tror skal være veldig vanskelig, viser seg å være ganske enkel. Sånn var det med dette kortet til syvende runde i Kort-O-Mania. Oppgaven var høstfarger, som f.eks. oransje, rødt, brunt og gult. Disse fargene hører ikke hjemme i komfortsonen min, men likevel gikk det forbausende lett når jeg først fikk en idè.
*Sometimes (fortunately) a task seems really difficult, but then it turns out to be really quite simple. That's how it was with this card for the seventh round of Kort-O-Mania. The challenge was autumn colours for instance orange, red, brown and yellow. These colours doesn't belong in my comfort zone and still it went surprisingly easy when I first got an idea.*

 
Jeg hadde tenkt tanken om å bruke Distress Inks, men jeg visste ikke helt hvordan, før jeg fant en skisse som inspirerte meg videre. Dessverre glemte jeg å notere meg hvor den kom fra.
Jeg tok et lite akvarell ark og en haug med ulike Distress puter og satte i gang. Litt Mustard Seed, Ripe Persimmon, Festive Berries, Evergreen Bough, Iced Spruce, Vintage Photo og Gathered Twigs. Så brukte jeg Tim Holtz sin "Spritz and Flick"-metode. Sprayet litt vann på fingrene og sprutet det over arket. Når jeg var fornøyd med resultatet og hadde tørket det litt med varmepistol, skjærte jeg til panelet i midten og gikk over kantene med Walnut Stain. Så stemplet jeg noen blader med Archival Ink og tekststempelet fra Kort og Godt.
Panelet er montert på et mønsterark jeg har hatt liggende i årevis og hadde vel for lenge siden gitt opp tanken om å få brukt det til noe. Som sagt, oransje er ikke en farge jeg bruker ofte! Mønsterarket er montert på Bazzill Java og en kraft base. Til dekor har jeg kun brukt et mørk brunt satin bånd fra The Ribbon Retreat, litt twine fra WMS og en knapp fra Global Hobby.
*I had thought about using Distress Inks for this challenge, but I didn't know excactely how until I found a sketch that inspired me further. Unfortunately I forgot to make a note of where I found it.
I took a small watercolor paper and a pile of Distress Pads and went for it. A little Mustard Seed, Ripe Persimmon, Festive Berries, Evergreen Bough, Iced Spruce, Vintage Photo and Gathered Twigs. Then I used the Tim Holtz Spritz and Flick methode. I sprayed a little water on my fingers and flicked it on the paper. When I was happy with the result and dried it off a bit with my heat gun, I cut the panel for the centre and went over the edges with Walnut Stain. Then I stamped a few leaves with Archival Ink and the sentiment from Kort og Godt.
The panel is mounted on a piece of patterned paper that's been lying around for years and I'd pretty much given up the idea of using it for anything. Like I said, orange isn't a colour I use a lot! The patterned paper is mounted on Bazzill Java and a kraft base. For decor I've only used a dark brown satin ribbon from The Ribbon Retreat a little twine from WMS and a button from Global Hobby.*
 

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...