søndag 11. november 2012

KOM9 - Farsdag


Forrige ukes oppgave i Kort-O-Mania (KOM) var maskuline kort. En herlig oppgave for min del. I motsetning til mange andre, syns jeg det er kjempegøy å lage kort som ikke er sukkersøte. Det er farsdag her i dag og vanligvis ville jeg nok valgt en enklere løsning enn det jeg gjorde, men i helga som gikk var det Grorudtreff med selveste Finnabair som kursholder. Grønn av misunnelse på de som fikk muligheten til å være med på det, satte jeg meg ned å så på noen av de særdeles få videoene som fins med Finnabair i den virtuelle verden (hva skjer med det, liksom?! Skulle tro en kjendis som Finnabair var mer profilert på Internett!). Jeg klarer ikke å la være å bli inspirert av den damen, så dette ble da mitt bidrag til KOM runde 9. *Last weeks challenge at Kort-O-Mania (KOM) was masculine cards. A fab challenge for me. As opposed to many others I think it's real fun to make cards that aren't sugar sweet. It's fathers day here today and normally I propably would've chosen a simpler solution, but last weekend was the Grorud convention with THE Finnabair teaching classes. Green with envy at those who got the opportunity to be there I sat down to watch some of the very few videos that excists of Finnabair in the virtual world (what's up with that!? One would think that a celebrity like Finnabair would be more profiled on the Internet!) I can't help but be inspired by this woman, so this was my entry for KOM round 9.*
 
 
Jeg digger det blidet jeg fant av pappa og baby "pound it". Og sitatet er bare helt herlig. Jeg skal ikke gå igjennom hele lista av hva som er brukt her, men bakgrunnen er et gammelt mønsterark som jeg brukte en murstein-stensil på med Distress Ink. Stemplet rundt med ulike stempler før jeg la på mange lag og mye stæsj som jeg fant i skuffene mine. Jeg har visst noen sånne skattkister som Finnabair jeg også. *lol*
*I just love the picture I found of the father and baby "pound-it". And the quote is just precious. I won't go through the entire list of everything used here, but the background is an old dp that I used a brick stencil on with Distress Ink. I stamped around with different stamps before I put on lots of layers and tons of stash that I found in my drawers. I guess I have some of those treasureboxes that Finnabair has too. *lol*
 
Klasene med pynt er sprayet med ulike farger Glimmermist og på toppen, siden jeg ikke har en helt svart Glimmermist som Finnabair bruker, måtte jeg bruke min eneste Perfect Pearls flaske i fargen Pewter. Det er aller første gangen jeg bruker Perfect Pearls og jeg ble litt overrasket over hvor annerledes den var enn Glimmermist. Men jeg syns Pewter effekten ble skikkelig bra! *The clusters of embellishments are sprayed with different colors of Glimmermist and on top, since I don't have a completely black Glimmermist that Finnabair uses, I had to use my one and only Perfect Pearls bottle in Pewter. It's the first time ever I've used Perfect Pearls and I was a little surprised over how different it was from Glimmermist. But I thought the Pewter effect turned out really good!*
 
For å være helt ærlig så er jeg superfornøyd med resultatet og kortet har stått på utstilling i stua helt siden mandag. Ja, jeg vet at farsdagen er i dag, men jeg klarte ikke å la være! Og jeg er tydeligvis ikke den eneste som syns dette ble bra, for jeg vant faktisk runden!!! Det gjorde meg SÅ lykkelig! Tusen takk til alle som stemte på meg! *To be quite honest I'm super happy about the result and the card has been on display in the living room since monday. Yes I know fathers day is today, but I couldn't help myself! And I'm obviously not the only one that thinks this turned out good, because I won the round!!! That made me SO happy! Thank you so much to all who voted for me!*

Til alle fantastiske fedre: Gratulerer med farsdagen!
To all wonderful fathers: Happy fathers day!

6 kommentarer:

  1. Wauw!!! Vild flot kort!! Jeg synes, det er SÅ svært at lave maskuline kort. Jeg fik et smil om læben ved din skønne tekst på kortet - så sandt :)

    Knus :)

    SvarSlett
  2. Hold da op et lækkert kort du har lavet! Supersødt motiv. Herligt farsdagskort!
    Forsat god søndag.

    SvarSlett
  3. Beautyful cards you have made !!

    Hugs Epie

    SvarSlett
  4. Helt utrolig kreativt kort, falt pladask for tekst, bilde , pynt og....alt :)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med en velfortjent seier:) Dette kortet er så søtt men samtidig så tøft! Dekoren som er mistet ble knallfin, og teksten er jo bare så fin. Stiftebruken er helt knall..og den markante sømmen! Godt jobba sier jeg bare:) Klem:)

    SvarSlett
  6. Du vet jo allerede hva jeg syns om dette kortet, men en god ting kan ikke sies for ofte (var det sånn at vi var tvillinger??). Dette kortet er bare så fantastisk fantastisk fantastisk at jeg faktisk må gjenta meg selv opptil flere ganger her. Veldig lett å se hvor inspirasjonen kommer fra, men likevel har du gjort det til ditt eget, selv med mye stæsj (som egentlig er langt unna din vanlige stil) og mist. Bildet er så skjønt og teksten varmer hele veien fra Nordpolen til Oslo. Som nevnt tidligere: særdeles velfortjent seier!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...