mandag 1. april 2013

DT ProMarker Norge

Det er første april og vårfølelsen hadde såvidt sneket seg inn hos meg når jeg laget dette kortet til ProMarker Norges aprilutfordring. Nå er det derimot et skikkelig tett snødrev utenfor vinduet mitt, så mine planer om å nyte den siste påskedagen på fjellet ble kjapt byttet ut med planer om å sitte på lekerommet mitt og drømme om våren! :-)
*It's the first of April and the spring feeling just sneaked in with me when I made this card for the April challenge at ProMarker Norge. But now it's a real blizzard outside my window so my plans of spending the last easter day outside was quickly switched to a plan to sit in my playroom dreaming of spring! :-) *
 
Arkene jeg har brukt til dette kortet er fra en gratis pakke som fulgte med et blad jeg kjøpte. "Sweet Memories" heter de visstnok. Jeg har pyntet med bånd fra American Crafts og The Ribbon Retreat og blomster fra Papirloftet og Wild Orchid Crafts.
*The papers I used for this card are from a free pack that came with a magazine I bought. "Sweet Memories" I think they're called. I've decorated with ribbons from American Crafts and The Ribbon Retreat and flowers from Papirloftet and Wild Orchid Crafts.*
 
Motivet er Easter Carly fra Mo Manning. Og jeg må innrømme at utfordringen var mer enn jeg hadde forventet da jeg begynte. Jeg er ikke flink med folder, men etter et lynkurs i fjor hos Yasmine, Copics-mesteren, trodde jeg at jeg skulle få det til. Det tok noen forsøk, men til slutt endte jeg med en blanding av Copics og ProMarker-teknikk for å få foldene sånn som jeg ville ha dem.
Litt kantstempling med et stempel fra Kort og Godt og et lite påskestempel fra Papirloftet og påskekortet mitt er ferdig. Se liste over farger brukt under.
*The image is Easter Carly from Mo Manning. And I have to admit that the challenge was more than I expected when I started. I'm not very good with folds, but after a crash course last year with Yasmine, the Copics champ, I thought I could do it. It took a few trials but I eventually landed on a mix of Copics and ProMarker techniques to get the folds the way I wanted them.
A bit of stamping on the edges with a stamp from Kort og Godt and a little easter stamp from Papirloftet and my easter card is done. See the list of used colours below.*

Skin: Coral, Sunkissed Pink, Blush, Ivory, Pastel Pink (cheeks), Baby Pink (lips)
Hair: Mustard, Saffron, Vanilla, Buttercup, Primrose
Flowers in the hair: Budding Rose, Fresh Meadow, Tulip Yellow
Dress: Olive Green, Marsh Green, Apple Cider, Morning Mist, Blender
Stockings and Shoes: Morning Mist, Grey Squirrel, March Hare, blender
Bunny: Budding Rose, March Hare, blender
Basket: Burnt Sienna, Cinnamon, Sandstone
Eggs and bow: Primrose, Buttercup, Tulip Yellow, Sky Blue, Lilac, Soft Green, Cool Aqua, Budding Rose
Grass and ground: Grass, Meadow Green, Forest Green, Burnt Sienna, Cinnamon, Sandstone, Umber
Outline: Soft Aqua (FM)

Challenges:
Passion for ProMarkers w191 - Bingo (diagonal: Ribbon, Free, Blooms)
Card and Scrap - ekstrautfordring Påske
Crafty Creations #215 - Easter
Creative Inspirations #207 - Easter Wishes
Creatalicious #46 - Lovely Easter

9 kommentarer:

  1. Nydeligt kort med herligt motiv.

    SvarSlett
  2. A gorgeous card. Thank you for joining us at Crafty Creations Challenge. Marlene DT

    SvarSlett
  3. Simply beautiful, thank you for playing along with my challenge at PFP & good luck. Jane x

    SvarSlett
  4. Such a beautiful card. I love the sweet image and gorgeous colours
    Thank you for taking part in the Passion for Promarkers Bingo Challenge this week
    Sue

    SvarSlett
  5. What an adorable Easter card! :) I totally love the image! :) Thanks for joining us at CCC this week! :)

    Hugs
    Evelina

    SvarSlett
  6. What a gorgeous image and love your colouring and pastel colours used.
    Thanks for joining in with the PFP challenge this week and good luck
    Eileen x

    SvarSlett
  7. such a lovely card and thanks for sharing at creative inspirations

    SvarSlett
  8. Så nydelig et påske-kort. Super fargelegging!
    Det var mye fint å se i bloggen din:)
    Klem, Berit

    SvarSlett
  9. Stunning card. I love everything about it. Thank you for joining us over at Creatalicious. Hugs Nina

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...