tirsdag 31. desember 2013

Årets tilbakeblikk

Dette er mitt andre innlegg for i dag. Klikk her for å se forrige innlegg.

På årets siste dag er det vel passende med et lite tilbakeblikk på året som gikk. Det har vært et tøft år for meg på mange måter, men også et år med gode opplevelser, nye bekjentskaper og gode minner. På den kreative siden har jeg mye å være takknemlig for. Selv om jeg ikke har vært spesielt produktiv i år, har jeg fått utmerkelser og omtaler som har betydd mye for meg. Og en del av det jeg har laget har vært ekstra spesielle for meg. Her kommer noen av dem, i noenlunde tilfeldig rekkefølge.

Dette var ett av de første kortene jeg laget i år og ett av mine første eksperimenter med Glimmer Mist på kort. Det er ikke mange prosjekter jeg er så fornøyd med som dette, så det står nå til utstilling på hobbyrommet mitt, selv om det egentlig skulle vært sendt til min far i februar. Jeg fikk også en topp 3-plassering hos Ett Trykk i januar med dette kortet.

Jeg har ikke vært veldig glad i mye stæsj på kortene mine, og heller ikke fargelagte motiver, men det endret seg i året som gikk. Dette kortet syns jeg selv er så utrolig søtt. Jeg elsker lille Cupid fra Phindy's Place og fargene i Maja-arkene gjør meg rett og slett bare glad!

Dette er også ett av prosjektene jeg er godt fornøyd med fra året som gikk. Jeg hadde en idé og den ble akkurat sånn som jeg hadde sett det for meg. Enkelt og elegant, og jeg syns det funket bra!

Ikke et kort, men likevel et prosjekt jeg er godt fornøyd med. Min søster er en utrolig kreativ sjel, men av en eller annen grunn kommer hun til meg for å få satt ideene sine ut i live. For meg betyr det utrolig spesifikke bestillinger som gjør jobben min rimelig enkel. Jeg måtte tenke litt for å finne den mest praktiske løsningen på denne, og den blir nok justert litt til neste gang jeg lager en sånn, men min søster er kjempefornøyd og bruker denne hver eneste dag. Ingenting er bedre!

I juni kom det to herlige tvillinggutter til verden og jeg lagde dette kortet til dem. Kortet fikk ikke mindre enn tre topp-plasseringer i ulike utfordringer. Da må man jo bare være fornøyd!

Jeg har vært så heldig å få være en del av designteamet til Charisma Cardz i år og dette var ett av bidragene mine dit. En helt ny bretteteknikk for min del og selv om det var mye jobb og "pirkearbeid" som jeg egentlig ikke liker, syns jeg resultatet ble bra. Jeg fikk en topp 5-plassering hos Passion for ProMarkers med dette kortet og ble utpekt som en "Kreativ sjel" på forumet Scrapping.no. Det er stas, det!

Bursdagen til den lille jenta som fikk dette kortet, markerer mitt jubileum som kortlager. Det er alltid like gøy å se utviklingen fra ett år til det neste og i år var det første gang hun fikk et fargelagt motiv på kortet sitt. Diva'en fra MoManning er SÅ lik henne, så jeg koste meg med å lage dette kortet og "feire" mitt fireårs-jubileum.

Jeg har dessverre ikke vært så aktiv på forumet scrapping.no i år, som jeg har vært tidligere, men Kort-O-Mania må jeg få med meg. Dette lagde jeg til første runden og jammen vant jeg ikke også! Motivet fra Mo Manning er så herlig og sammen med deilige Maja-ark ble dette en vinner for meg også.

Dette kortet ble også laget til en av rundene i Kort-O-Mania og husker at jeg hentet inspirasjon fra flere av mine favoritt-kortlagere, likevel er det noe ved dette som er bare så MEG, men jeg aner ikke hva det er. Uansett er dette en av mine desiderte favoritter noensinne, selv om det ikke holdt til mer enn tredjeplass i runden.

Nok et Kort-O-Mania kort på favorittlisten og nok en bretteteknikk jeg ikke har prøvd før. Jeg visste jeg ville bruke dette herlige stempelet fra Weestamps og sammen med mine favorittark fra Maja-design ble dette en innertier på flere måter. Jeg vant runde 4 i Kort-O-Mania og ble superfornøyd med at kortet ble som jeg hadde tenkt det. Og jeg vet akkurat hvor dette skal, når tiden er inne. ;-)

Også det siste kortet på topplista mi er et Kort-O-Mania-kort. Muligens fordi jeg ikke har laget så mye utenom i år. Uansett er dette et litt sentimentalt kort for min del. Med tanke på farsdagen, min datter og min mann, ble dette til. Ingenting betyr mer for meg enn familien min, så det ligger en god del følelser og sjel i dette. Det at dette kortet ga meg en tredjeplass i siste Kort-O-Mania-runde og dermed en sammenlagt seier, var en ren bonus.

Som sagt har jeg mye å være takknemlig for i året som gikk. Dette var mine favoritter for i år, har du andre favoritter vil jeg mer enn gjerne høre om det! Så ønsker jeg alle et fantastisk nytt og kreativt år, måtte det bli enda bedre enn det gamle!

5 kommentarer:

  1. Jeg husker at du for nesten to år siden nevnte at du ikke hadde kjøpt mønsterark på over et år, og at det du hadde kjøpt var juleark, og det fikk ikke lov til å telle. En forutinntatthet mot Pion og Maja Design ligger også friskt i minnet, sammen med et tydelig "Jeg vil ikke fargelegge"-mantra! Det har skjedd mye mellom da og nå, fargeleggingen din er en drøm og du har blitt storforbruker av Maja-ark. Likevel må jeg innrømme at prosjektene dine der du går tilbake til god, gammel Renate-stil er noen av mine favoritter, uten svenske mønsterark og fargelagte motiver. Jeg digger grisekortet ditt, og det farsdagskortet er også rålekkert! Utrolig vanskelig å plukke ut en favortitt her, men det må nok bli KOM-kortet med tagen, vimplene og den herlige rekken med perler og knapper! Godt nyttår, gleder meg til mange nye kreasjoner fra deg i 2014!

    SvarSlett
  2. Nej, men altså her er der jo bare velstand. Jeg synes det er så spændende, at du åbenbart prøver nye ting hele tiden og ikke bare klarer at leve ud egen kreativitet men også andres. Flot bliver det uanset. Hvis jeg skal vælge en favorit, så bliver det nok KOM-kortet med tag'en. Det er så varmt og "rundt" og lækkert. Godt nytår til dig!

    SvarSlett
  3. Godt nytt år! Så masse nydelig du har laget i løpet av fjoråret! Masse å være stolt av å vise fram!
    :) Karen Elise

    SvarSlett
  4. Kjempelekker liste:)
    Bryllupskortet med hjerte har vel jeg liftet både en og to ganger tror jeg ;), ellers likte jeg ekstra godt
    " divaen" og jeg :)

    Klem

    Klem

    SvarSlett
  5. Så mye fint du lagde i fjor! Fantastisk flott topp-liste! Så variert, men like flott alt sammen. Likte kanskje spesielt godt det siste kortet!
    Godt nytt år!
    klem Unni

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...