onsdag 29. januar 2014

Scrapping er gøy!

Før sommerferien i fjor ble jeg invitert til min nevø sin skoleklasse, en 6. klasse, for å hjelpe dem å lage album med bilder fra skoleåret. Jeg ble virkelig satt ut, jeg hadde jo bare laget TO ordentlige LOer i mitt liv! Men nevøen min hadde skrytt så veldig av at jeg var så flink å lage kort og gledet seg veldig til å "vise frem" tante. Så jeg svelget min stolthet og sa ja til å hjelpe dem. Men jeg måtte jo ha noe mer enn bare to LOer å vise frem, så jeg måtte hurtigscrappe kvelden før. Og ikke nok med at jeg måtte bekjempe min LO-skrekk, jeg måtte også ta hensyn til skolens svært begrensede materialutvalg. Så da laget jeg denne:

Jeg la ikke spesielt stor vekt på verken bilder eller utforming, poenget var bare å vise hva som går an å gjøre uten å ha masse avansert scrappeutstyr og stæsj. Men det var jo gøy å ta utgangspunkt i bilder fra en liten seanse med nevnte nevø og min datter, som fikk leke seg med mine Dylusions sprayer og Glimmer Mister for første gang. 

Jeg har brukt helt vanlig hobbykartong, kjøpt på Europris, som bakgrunn. Så har jeg laget store splætter med utvannet akrylmaling. Jeg har også "stemplet" med akrylmaling på "antiskli gummi", sånn som man legger under duker og tepper for at de ikke skal gli. Jeg hadde en rull liggende med litt kult mønster i, så jeg klippet opp noen biter og tok med på skolen. Så stemplet jeg ringer med en avkappet rull fra aluminiumsfolie. Alle bokstavene er klippet ut fra ukeblader. Så enkelt kan det gjøres og barna ble tydeligvis inspirerte, for det gikk ikke mange minutter før de var i gang med maling, stempling, stensilering, klipping og liming. Aller mest imponert var jeg over guttene i klassen som syns dette var kjempegøy! Det var en gøy opplevelse for meg også og jeg håper jeg ser mer av den kreativiteten fra ungene fremover.

1 kommentar:

  1. Kjempemorsomt å bli spurt - så enkelt, men så flott ! Sikker på at ungene syntes det var morsomt
    :-) Nina

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...