lørdag 31. mai 2014

Før og nå


Scrappelyst er en helt ny utfordringsblogg og de kjører en utfordring de kaller "Grublis" som denne gangen handler om å ta utgangspunkt i det første du lagde og lage noe i den stilen du scrapper i nå. Jeg syns det var en helt super utfordring og den fikk meg virkelig til å gruble.
*Scrappelyst is a brand new challenge blog and they have a challenge they call "Grublis" (which means "thinker" or something like that), which this time is about taking a cue from the first thing you made and make something in your current style. I thought it was a super challenge and it really got me thinking.*


Det første kortet jeg lagde, offisielt og som jeg regner som starten på min "karriere", har jeg publisert her mange ganger før. Ikke fordi jeg er så himla stolt av det, akkurat! *lol*  Jeg syns jeg var veldig lur som brukte billige materialer og glansbilde, siden jeg ikke hadde peiling på hvordan man fikk til sånne motiver som jeg hadde sett andre lage. Men 3D puter hadde jeg fått med meg at man kunne bruke for å fremheve motivet, så det gjorde jeg. Og var i grunnen veldig fornøyd den gangen, til tross for skjev stempling.
*The first card I made, officially and which I count as the start of my "carreer" I've published here several times before. Not because I'm so proud of it exactely! *lol* I thought I was really clever to use cheap materials and bookmarks since I had no clue how to get those kind of motifs I had seen other make. But I had realized that 3D pads was something I could use to enhance the image, so I did. And I was actually quite pleased back then, in spite of crooked stamping.*

Men så var det min nåværende stil, da... *But my current style...*

Jeg har i grunnen konkludert med at jeg ikke har én bestemt stil. Jeg har mange stiler og dette er bare en av dem. Glansbildet er byttet ut med stempelmotiver og ProMarkers. Den enkle kartongen har fått følge av lekre mønsterark, her fra Maja Design Sofiero kolleksjonen. De billige blomstene fra Barnas Hus er byttet ut med (fortsatt billige) papirblomster fra Wild Orchid Crafts og teksten liker jeg nå å montere på banner, gjerne med litt dimensjon.
*I've basically concluded that I haven't got one defined style. I have several and this is just one of them. The bookmark is traded for stamped images and ProMarkers. The simple cardstock is accompanied by yummy patterned papers here from Maja Design Sofiero collection. The cheap flowers from Barnas Hus are traded for (still cheap) mulberry paper flowers from Wild Orchid Crafts) and I now like to mount the sentiment on a banner preferably with some dimension.*


Nå burde jeg kanskje hatt et bilde av mitt første fargelagte motiv også, men det var langt lenger frem i "karrieren" enn dette første kortet jeg lagde. Dere får bare stole på meg når jeg sier at fargeleggingen også har endret seg, heldigvis til det bedre. *lol* Dette motivet er fra Just Inklined og heter Garden Boots Hers.
*I propably should have a picture of my first colored image here too, but that was much further along in my "carreer" than the first card I made. You'll just have to trust me when I say that my coloring has changed too, fortunately for the better. *lol* This image is from Just Inklined and is called Garden Boots Hers.*

Dette var en bestilling jeg fikk på et bursdagskort til en 50-åring som skulle få penger til å pynte uterommet på gården hun driver, derfor måtte det være noe med bonde, gartner eller hage og en pengelomme. Jeg gikk for den enkle varianten med en lomme til sedler i midten. Det skulle også være en fin tekst på, og da gikk jeg for denne som jeg fikk i goodiebag'en på siste Scrapp Med Hjertet-treffet.
*This was a commision for a birthdaycard for a 50 year old who was getting money to decorate outside at the farm she runs, so it had to be something assosiated with farming, gardening or garden and a money pocket. I went for the easy twist with a pocket for bills in the middle. It also had to have a nice text and I used this one that was in the goodiebag from the Scrapp Med Hjertet crop.*


For at ikke kortet skulle sprike for mye med flere lag og pengelomme inni, laget jeg en ekstra bred rygg på kortet. Her kan du også se hvordan jeg liker å feste tekstene mine nå for tiden. *S*
*With several layers and money pocket inside I made an extra wide back on the card so it won't be a gap when it's closed. You can also see how I like to mount my sentiments these days. *S*

Da jeg lagde mitt aller første kort hadde jeg mer enn nok med å pynte forsiden. Nå pynter jeg nesten uten unntak alle sider og mitt personlige stempel fra Rox Stamps er i flittig bruk. Her i kombinasjon med en søt liten tekst fra Norsk Stempelblad sine siste utgivelser.
*When I made my very first card I had more than enough trying to decorate the front. These days I decorate all sides almost without exeption and my personal stamp from Rox Stamps are put to good use. Here in combination with a tiny text from Norsk Stempelblad's latest releases.*

Dette var en virkelig morsom utfordring og jeg slenger meg like godt med på et par til:
*This was a real fun challenge and I might as well jump in at a few others too:*

Scrappelyst Grublis - Før og nå
I ♥ ProMarkers #221 - Flowers
Inkspirational #57 - Bloom

7 kommentarer:

  1. Så morsomt at du tok utfordringen vår, Renate. Ikke sant den var gøy å jobbe med? Lekkert kort du har laget.

    Ha en fortsatt fin helg.

    Wenche, Scrappelyst.

    SvarSlett
  2. Wow, for et lekkert kort! Og for en utvikling, så moro å se!

    Tusen takk for at du deltar i grublisen vår hos Scrappelyst :)

    Katrine, Scrappelyst

    SvarSlett
  3. Kjempelekkert kort, virkelig flott! Nydelig motiv, og lekre farger :)

    Tusen takk for at du deltar i utfordringen vår hos Scrappelyst!

    Linda :)

    SvarSlett
  4. How fun to see how you have progressed and the colouring in this card is amazing. Thanks for joining us at Ink

    SvarSlett
  5. Beautifully coloured image - perfect for our challenge. I love the extra bits inside - what a great project. Thank you for joining us at Inkspirational Challenges. Come back next time! Marina

    SvarSlett
  6. Wow this is stunning, love the image, your coloring is fabulous and love all the detail on your card. Thank you for joining us at I ♥ Promarkers this week and good luck xx

    SvarSlett
  7. Så flot, så flot din nuværende stil!
    Thanks for playing with us at Inkspirational Challenges. Come and join us again next time :o)
    Pia

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...