søndag 20. juli 2014

En enkel PL - Side 2

For ikke lenge siden laget jeg en PL-side fra min datters ettårsdag. Her er fortsettelsen, det vil si baksiden.
*Not long ago I made a PL page from my daughters first birthday. Here's the continuation, that is the back side.*


De første bildene var fra bursdagsmorgenen, mens nå er vi kommet til selskapet på ettermiddagen. Som med den første siden er det også her en salig mix av gammelt og nytt. Rester av gamle ark fra Papirdesign, Magnolia og Vibeke Spigseth og et nyere ark fra Papirdesign.
*The first pictures were from the birthday morning as now we're at the actual party in the afternoon. As with the first page this is also a mix of old and new stuff. Scraps from old Papirdesign, Magnolia and Vibeke Spigseth papers and a recent paper from Papirdesign.*


Jeg er fortsatt ikke helt fortrolig med hvordan dekorere disse sidene, men her har jeg i alle fall fått plass til en søt finèr krone fra Wycinanka og en rub-on fra virkelig gamle dager!
*I'm still not quite comfortable with how to decorate these pages but at least I fit in a cute wood veneer crown from Wycinanka and a rub-on from the really old days here!*

Washi tape er visstnok et must når man skal lage PL-sider, så jeg fant frem den rødprikkede tapen som jeg tror jeg fikk fra søteste Tove en jul. Button'en er fra Papirdesign.
*Washi tape is apparently a must when making PL-pages so I found the red dotted tape which I think I got from sweet Tove for christmas. The button is from Papirdesign.*

Jeg har aldri vært særlig flink til å ta bilder og fargene i disse bildene var rimelig grelle. Jeg kjørte dem alle inn i en app på mobilen min og la på filter, slik at det ble litt mer av de samme tonene i alle bildene. Men bildet med den knallgule duken er fortsatt ganske skrikende. Likevel er det en del av dokumentasjonen fra denne dagen, så det måtte være med. Jeg har limt på noen foam bokstaver rett på bildet og teksten rundt syns jeg er greit å skrive rett på mønsterarket av og til.
*I've never been good at taking pictures and the colors in these pics were fairly glaring. I ran them all through an app on my cellphone and added filters so all the photos were sort of in the same scheme. But the photo with the bright yellow tablecloth is still pretty flashing. Still it's part of the documentation of this day so it had to be in the page. I've adhered some foam letters directely onto the photo and the journaling around I find is sometimes fine to write directely onto the patterned paper.*


Jeg tror jeg er aller mest fornøyd med "kakebildet" i midten, der jeg fikk dempet den knallgule duken med å lime over tekststripen med tekststempelet fra Hero Arts. Det passet jo bra til anledningen også. *S*
*I think I'm most happy with the cake picture in the middle where I muted the bright yellow tablecloth with adhering a strip over it with a text stamp from Hero Arts. It fits the occasion too. *S*


Dette er er "brag-card" fra Fancy Pants Nautical collection. Temaet passer overhodet ikke til denne siden, men kortet alene funket veldig greit syns jeg. Jeg har ganske enkelt ringet inn datoen for hendelsen og skrevet årstallet for hånd med svart penn.
*This is a brag card from Fancy Pants Nautical collection. The nautical theme doesn't fit this page at all, but the card alone worked out just fine I think. I've simply circled the date for the evet and written the year by hand in black pen.*

Jeg er fortsatt helt i startgropa med lommescrapping og har mye å lære enda, men det er i alle fall gøy å holde på og dokumentasjonsprosessen går mye raskere enn om jeg skulle ha laget en LO til hver hendelse, så jeg fortsetter å prøve og håper det blir bare bedre etterhvert. :-)
*I'm still in the starting pit with pocket scrapping and I have a lot to learn still, but at least it's fun doing it and the documentation process is a lot quicker than if I were to make a single LO for every event, so I'll keep trying and hope it gets better in time. :-) *

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...